Monday 19 March 2018

A Year of Late Cornish Day 77


An Seytegves Dedh ha Trei ügens



De Lün ew, an nownjegves dedh a vis Meurth. Fatel ew an gewer hedhyw? Seyth ar glogh en mettin ew ha ergh a wra arta. Pana seson ew hebma? Thera vy o mires aves dhe’n veister ha me ell gweles gwav. Thera vy o mires orth o lever-dedhyow ha me ell redya nepeth deffrans.
It’s Monday, the 19th day of March. How’s the weather today? It’s 7 o’clock in the morning and it’s snowing again. What season is this? I look out of the window and I can see winter. I look at my calendar and I can read something different.

Calan Meurth ew an kensa dedh a gwenton keweroniethel. Thew an misyow gwenton mis Meurth, mis Ebrel ha mis Me.  Saw ma gwenton steroniethel o talla teyr seythen po nebes moy diwettha.  Ev a wra dalla avorow (en dohajedh), an keheja dedh ha nos. Hedhyw thew an nos hirra vel an jedh, òja avorow a vedh an nos cottha vel an jedh.
The first day of March was the first day of meteorological spring. The spring months are March, April and May. But astronomical spring starts about three weeks later. It will start tomorrow (in the afternoon), the equinox. Today the night is longer than the day, after tomorrow the night will be shorter than the day.

No comments:

Post a Comment